Tutkimuspalvelut

Ilmoitusten huomioarvo- ja vaikuttavuustutkimus

Mediatalo ESAn paneelitutkimus on mahdollista toteuttaa monikanavatutkimuksena, jolloin voidaan tutkia Etelä-Suomen Sanomien, ESS.fi ja Radio Voiman mainoksien toimivuutta joko yhdessä tai erikseen. Tutkimuksesta saa arvokasta tietoa ilmoituksen huomaamisesta ja vaikutuksista. Mainostaja voi myös itse lisätä tutkimukseen haluamiaan kysymyksiä esim. ilmoitukseen, yritykseen tai toimialaan liittyen. Tutkimus antaa nopean palautteen ilmoituksen toimivuudesta sekä vertailutietoa valtakunnallisiin vastaavanlaisten ilmoitusten tuloksiin. Tutkimus toimii työkaluna mainonnan suunnittelussa ja mainospanostusten paremmassa hyödyntämisessä. 

Tutkittavia asioita:

  • Ilmoituksen huomaaminen ja lukeminen
  • Ilmoituksesta pitäminen
  • Mainostajan tunnettuus ja tunnistaminen
  • Ilmoitukseen liitetyt ominaisuudet, mm. helppotajuinen, mielenkiintoinen, hyödyllinen (yht. 7)
  • Ilmoituksen aktivointikyky eli lisätiedon hakemisen, kotisivuilla vierailun, liikkeessä asioinnin sekä ostoaikomuksen aikaansaaminen
  • Avoin palaute ilmoituksesta
  • Mainostajan omat kysymykset (enintään kolme)

Meditalo ESAn Multipaneeli on osa valtakunnallista Kärkimedialehtien Paneelia, jota hallinnoi Research and Analysis of Media RAM.

 

Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus

Kaksi kertaa vuodessa toteutettava tutkimus tuottaa tietoa eri toimialojen liikkeissä asioinnista ja ostamisesta, liikkeiden valintakriteereistä sekä toimialan rahankäytöstä.

Kevään toimialat: tavaratalot ja kauppakeskukset, elintarvikkeet ja päivittäistavarat, huonekalut, sisustaminen, rakentaminen ja remontointi, kodinkoneet, viihde-elektroniikka ja tietotekniikka, autot, auton varaosat, urheiluvaatteet ja -välineet, terveys- ja luontaistuotteet, oppilaitokset

Syksyn toimialat: naisten vaatteet, miesten vaatteet, kengät, lastenvaatteet ja -tarvikkeet, optiikka, matkapuhelimet ja matkapuhelinliittymät, matkailu, kellot ja korut, pankit, vakuutusyhtiöt, kiinteistönvälitys

Tutkimuksen toteuttaa TNS Gallup.


Kysy lisää tutkimuksista mediamyynnin yhteyshenkilöltäsi tai markkinointipäällikkö Katja Lindmanilta.