Sisältömarkkinointi

 Sisältömarkkinoinnissa jaetaan  hyödyllistä tai viihteellistä sisältöä vastikkeetta. Kohderyhmälle relevantin sisällön lisäksi olennaista on löytää viestille oikeat julkaisumuodot ja jakelukanavat. Sisältöjen tuottamiseen ja julkaisemiseen kannattaakin tehdä oma kalenterinsa, joka on synkronoitu muiden markkinointitoimenpiteiden kanssa. Suunnitelmallisuus ja jatkuvuus auttavat parhaisiin lopputuloksiin. Hyvä sisältökokonaisuus tuottaa asiakkaallesi lisäarvoa ja täten kasvattaa yrityksesi myyntiä.

Sisältömarkkinointi

Hyvä sisältö auttaa asiakastasi.

Mediatalo on vahvimmillaan sisällön suunnittelussa ja tuottamisesta eri kanaviin. Hanki avullamme uusia asiakkaita ja aktiivisuutta asiakassuhteisiin kiinnostavien sisältöjen avulla. Kerromme asiakastasi puhuttelevan tarinan tai jaamme hyödyllistä tietoa eri kanaviin. Sisältömarkkinoinnille kuuluu asettaa tavoitteet ja sen teho mitata, aivan kuin muidenkin markkinointitoimenpiteiden kohdalla tehdään. Palveluumme kuuluu myös sisältömarkkinoinnin seuranta ja analytiikka.

Sisältömarkkinoinnin muistilista

  • Sisältösuunnitelma, jossa on huomioitu eri sisältötyypit ja julkaisuohjelma
  • Sisällön tuotanto tarvittavissa muodoissa
  • Sisällön julkaisu omissa medioissa ja muissa medioissa (natiivimainonta)
    • verkkojulkaisut
    • advertoriaalit
    • sanoma- tai aikakauslehden erillinen liite
    • podcastit tai omat ohjelmaosiot radiossa
    • sisällölliset videot
    • blogit ja vlogit
    • uutiskirjeet
    • asiakaslehdet ja jäsenjulkaisut, oppaat ja katsaukset
  • Sisältömarkkinoinnin toiminnan raportointi ja analysointi.

Autamme suunnittelussa, tuotamme sisällöt ja roolitamme ne markkinointiviestintäsi kokonaisuuteen.
Lue lisää sisältömarkkinoinnista.