Radio tavoittaa asiakkaasi

Radion kuuntelija

Radiovuosi 2020: Kaupallisen radion tavoittavuus säilyi hyvänä koronasta huolimatta

Finnpanel julkaisi kansallisen radiotutkimuksen 2020 tulokset helmikuussa. Alla kaupallisen radion osalta kiinnostavat tutkimustulokset:

Koronavuodesta huolimatta kaupallisen radion tavoittavuus on säilynyt erittäin hyvänä. Kaupalliset radiokanavat tavoittavat yhteensä 70 % suomalaisista joka viikko ja 25-54-vuotiaista 80 % kuunteli kaupallisia radioita viikoittain.

Radiota kuunneltiin keskimäärin 2 tuntia 34 minuuttia päivässä. Ikäluokassa 25-54-vuotiaat audion kuunteluminuuteista 71 % kohdistui kaupallisille kanaville. 77 % koko väestön audion kuunteluminuuteista on radion kuuntelua. Kaikesta audion kuuntelusta yli kolme neljäsosaa eli 77 % on radion kuuntelua. Noin 22 % suomalaisista käyttää viikoittain radioiden on demand -palveluja. Podcastien osuus on Suomessakin kasvussa, mutta vuonna 2020 osuus kaikesta audion kuuntelusta oli vielä alle 5 %.

Eniten radiota kuunneltiin kotona. Kotikuuntelun osuus vuonna 2020 nousi 54 prosenttiin edeltävän vuoden 51 prosentista.

Vaikka kotikuuntelu kasvoi niin autokuuntelun osuus on edelleen merkittävä eli 23 %.

Mainostaja, tarjoamme Päijät-Hämeen kuuluvuusalueelle kustannustehokasta radiomainontaa kolmelle kanavalle: paikallisradio Voimaan sekä Aito Iskelmään että Me Naiset-radioon.

Varaa oma radiokampanjasi yhteyshenkilöltäsi tai sähköpostitse: yritysasiakkaat@mediataloesa.fi

Lisätietoja tarvittaessa myyntipalvelustamme, p. 03 7575 710 ark. klo 8-16.